top of page
תמונת הסופר/תקרן דורון

תנודות מזג האויר

איזה ינואר מוזר... לפני שבוע הלכנו עם חולצה קצרה ושתינו קפה קר ופתאום מרקים, סוודרים וכל החגיגה. כבר אמרו ששינויי האקלים יגרמו לעוד ועוד תופעות כאלו- ימי שמש נעימים בשיא החורף ואז סערה שבאה ושוטפת את הכל. מצחיק לראות איך הטבע משקף מה שקורה בחיים שלנו.

כל עצמאית בטוח חוותה את תנודות מזג האוויר בעסק שלה- פעם סערה והצפה של לקוחות, עבודה, עשייה ופתאום ימי שמש חמימים ושקטים, בלי פניות, בלי יותר מידי לקוחות- אפשר לשמוע את הציפורים. בניגוד לטבע שזו תופעה יחסית חדשה עבורו, בעסקים תנודות מזג האוויר הן המציאות מאז ומתמיד. התנודות האלו בין תקופות לחוצות לבין תקופות יותר מידי רגועות גם בלי קשר לקורונה, לסגר והגבלות.

תכלס, המציאות העסקית נעה ונדה, עולה ויורדת. זה חלק מהמשחק וחשוב לנו להבין את זה. למה? כי קודם כל מרגיע לדעת שזה חלק מהעניין וזה טבעי ושנית כשאנחנו לומדות לזהות תקופות כאלו אנחנו מגיעות אליהן מוכנות גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת תכנון העשייה (מבחינה תקציבית כבר כתבתי בעבר איך כבר 12 שנה אני בחופש מלא באוגוסט ועדיין מכניסה כסף ומבחינת תכנון העשייה איך בונים תוכנית עבודה שנתית, ולמי שרוצה לקרוא- אצרף לינקים בסוף הפוסט).

מה שחשוב לי כרגע שתדעו הוא שעם השנים, אנחנו כבר לומדות לזהות את התקופות השקטות האלו, אנחנו ממש מגלות את דפוסי הפעילות של הלקוחות שלנו- אילו חודשים חמים יותר ואילו פחות, אילו ימים בחודש חזקים יותר ואילו פחות. זה בסדר שיש תנודות, זה טבעי אין מה להילחץ. החוכמה היא לייצר יציבות בעשייה והכנסות כך שהתנודות האלו לא יפגעו בעסק.

אז בימים "סוערים"- תתמסרי לאדרנלין ולאקשן ותהני מכל רגע. בימים "שטופי שמש רגועים"- תאפשרי לעצמך לנוח רגע, לנשום ולקדם כל מה שלא הספקת בימי האטרף. וגם אם אפשר על הדרך, תרשי לעצמך ליהנות משעות חופש סתם ככה באמצע השבוע- כי אין טעם להילחם בטבע, אלא ליהנות ממה שיש לו להציע (בא לי לרשום אל תלחמו בתחנות רוח אבל יותר מידי מטאפורות למאמר אחד 😉)




Comments


bottom of page